foto1 foto2 foto3 foto4 foto5
Witamy na stronie internetowej Szkoły Podstawowej w Rudzie-Hucie

Szkoła Podstawowa w Rudzie-Hucie

im. por. Zbigniewa Twardego ps. "Trzask"

Kartka z kalendarza


Dzisiaj jest: 20 Kwiecień 2024    |    Imieniny: Agnieszka, Teodor, Czesław

Czas

Kod QR na smartfon

Zeskanuj kod i przeglądaj stronę na smartfonie

Gazetka szkolna

Polecane strony

 

 

 

biblioteka

 

 

 

 

pajacyk

 

Statystyki

Odwiedza nas 91 gości oraz 0 użytkowników.

Licznik odwiedzin


1252016
Dziś
Wszystkie
110
1252016

Twój numer IP: 3.145.42.94
2024-04-20 09:37

TEATR W KLASIE - „Legenda o warszawskim Bazyliszku”

Alternatywna rola ekspresji
Edukacja teatralna ma istotną rolę w kształtowaniu osobowości ucznia. Aktywność twórcza to jej narzędzie, które stało się pożądaną dyspozycją rozwijającego się człowieka. Osoba kreatywna, innowacyjna ma szansę na podmiotowe uczestnictwo w procesie rozwoju. Można by rzec, że kreatywność to stan umysłu. Dziecko kreatywne cechują zdolności twórcze ujawniane w jakiejś dziedzinie, świadomość własnych możliwości i odwaga twórcza. Ekspresja twórcza może być alternatywą dla ulegania konformizmowi czy konsumpcjonizmowi. Kluczową kompetencją ucznia we współczesnej rzeczywistości jest właśnie kreatywność.

Przedstawienie na podstawie scenariusza Wandy Chotomskiej
30 marca 2022 uczniowie klasy 4a pogłębiali przeżycia związane z oglądaniem widowiska oraz własną ekspresją ruchowo - mimiczną. Widowisko powstało na podstawie scenariusza W. Chotomskiej  w reżyserii nauczycielki j. polskiego A. Jabłońskiej, z aktywną współpracą jedenaściorga uczniów. W  rolach głównych wystąpili:
Garncarka - Zofia Sołtys,
Szewc - Igor Psuja,
Przekupka - Gabrysia Korzeniewska,
Cebularka - Aneta Kalinowska,
Magda - Magda Rozmarynowska,
Bazyliszek – Maxio Śliwiński,
Marek - Szymon Hamulczuk,
Posągi - Julek Sawić i Paweł Borkowski
Sufler - Antoni Dziaduk
Didaskalia - czuwa Paweł Niedźwiecki
Publiczność - pozostali uczniowie klasy 4a, panie: wicedyrektor D. Sawicka i polonistka - A. Jabłońska. Scenografia łączyła nowoczesność z tradycją: tablica multimedialna przedstawiała tło zdarzeń, czyli miejsca akcji: bazar oraz wnętrze jaskini, mieszkanie Bazyliszka. Z drugiej strony dysponowaliśmy rekwizytami „bazaru”: cebule, kobiałki, garnki, korale, lusterka (…) oraz szewskimi: buty, buciki. Gratuluję moim małym aktorom. Byliście wspaniali. Dziękuję rodzicom uczniów za pomoc w przygotowaniu charakteryzacji postaci i scenografii spektaklu. Wypowiedzi niektórych uczniów po spektaklu - odpowiedź na pytanie, czy teatralna lekcja była potrzebna:
Julka: ,,Tak, bo uczymy się występowania przed całą klasą".
Ania: ,,Oczywiście, bo niektórzy pokonali swoje lęki".
Marcela: ,,Pięknie zagrali, dla mnie było to poruszające widowisko".
Max: ,,Magda i Szymon byli bardzo uczuciowo zaangażowani. Miłe to było"
Igor: ,,Lubię występować. Lekcja mi się podobała. Na przyszłość proszę o dłuższe role".
Gabrysia: ,,Byliśmy w teatrze, chociaż trochę innym niż prawdziwy. Udało się wszystko".
Julek: ,,Chciałbym grać jeszcze inne role".
Anetka: ,,A ja nie sprzedałam ani jednej cebuli" :)

Opracowanie - Anna Jabłońska

Copyright © 2024 Szkoła Podstawowa w Rudzie-Hucie